لوله و اتصالات

راهنمای خرید بهترین برند لوله 5 لایه

بهترین برند های لوله پنج لایه

3 نمونه برتر از برند های لوله و اتصالات ساختمانی که محصولاتی با کیفیت و با دوام را برای استفاده ی مصرف کننده های ایرانی و خارجی تولید می کنند، عبارتند از:

در بازار به طور حتم شما قادرید تا برند های مختلفی را از نزدیک مشاهده کنید و از آنها برای لوله کشی های ساختمان خود بهره ببرید. اما باید توجه داشته باشید که یک لوله ی بی کیفیت و نامرغوب باعث راه اندازی یک سیستم بی کیفیت خواهد شد که به مرور زمان باعث به وجود آمدن هزینه های نگهداری و تعمیرات بسیاری خواهد شد. این مورد در مورد اتصالات نیز صادق است و باید در حین خرید اتصالات ساختمانی هم به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

حتما بخوانید : چگونه لوله مناسب برای خانه خود انتخاب کنیم؟
کاربرد لوله 5 لایه در ساختمان

لوله ۵ لایه در موقعیت های مختلفی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اما مهمترین کاربرد های آنها که عموما مربوط به ساختمان ها می شود، عبارتند از:

همانطور که اشاره شد، موارد بالا تنها برخی از موارد کاربرد لوله ۵ لایه است و با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این محصول، شما می توانید در هر موقعیتی که نیاز به استفاده از آنها احساس می شود، آنها را به کار گیرید.
لوله پنج لایه، بهترین انتخاب برای انتقال آب در ساختمان

یک لوله برای اینکه بتواند به عنوان لوله ی آب بهداشتی در ساختمان مورد استفاده قرار گیرد و به خوبی آب سرد و آب گرم را از درون خود انتقال دهد، باید یک سری ویژگی ها را در خود داشته باشد. مهمترین نکته این است که این لوله ها نباید به هیچ عنوان خواص آب را دچار تغییر کنند. لوله ۵ لایه تولید شده است تا تضمین کند که آب در بهترین وضعیت خود به دست مصرف کنندگان می رسد.
لوله 5 لایه ساختمان
مزایای لوله 5 لایه برای لوله کشی آب ساختمان

همانطور که گفته شد، لوله ی آب باید تمام خواص شیمیایی آب را حفظ کند و آن را به سلامت به دست مصرف کننده برساند. لوله ۵ لایه که از دو لایه پلیمر، دو لایه چسب و یک لایه ورقه ی آلومینیوم ساخته شده است، به دلیل خواصی که دارد، بهترین انتخاب برای انتقال آب بهداشتی است. برخی از ویژگی های این لوله ها عبارتند از:

لوله 5 لایه لوله کشی آب
لوله و اتصالات نیوپایپ

نیو پایپ نامی آشنا در صنعت لوله و اتصالات آب و فاضلابی در کشور است و می توان آنها را جزء قدیمی ترین تولید کنندگان لوله و اتصالات آب و فاضلاب در کشور به شمار آورد. نیوپایپ در واقع نام یکی از برند های صنعتی شرکت گیتی پسند می باشد که اقدام به تولید لوله های پنج لایه می کند و این روز ها به عنوان بهترین لوله و مناسب ترین لوله برای ساختمان ها شناخته می شود.

ایزی پایپ را می توان یکی از بنیانگذاران لوله و اتصالات ساختمانی در ایران دانست. فعالیت این گروه محدود به لوله و اتصالات ساختمانی نیست و انواع شیرآلات ساختمانی نیز توسط گروه ایزی پایپ تولید می شود. این برند معتبر همواره توانسته تا با تولید محصولاتی با کیفیت و البته با قیمت مناسب، پاسخ اعتماد و اطمینانی که خریداران به آنها داشته اند را بدهد و تبدیل به یکی از برند های محبوب لوله و اتصالات در ایران شود.
مشاهده محصولات ایزی پایپ

با مقایسه لیست قیمت لوله های پنج لایه ایزی پایپ با برند های داخلی و خارجی، می توانید به سادگی قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن استفاده از این لوله ها را متوجه شوید.
لوله و اتصالات سوپرپایپ

بدون شک در هر ساختمانی که کیفیت نقش اول را دارد و پروژه آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار است که کارفرما جای هیچ گونه ریسک را جایز نمی بیند، لوله و اتصالات سوپرپایپ حرف اول را خواهند زد. بسیاری از کارشناسان و متخصصین تاسیسات در کشور، سوپر پایپ را به عنوان یک قطب بسیار قوی و کاملا متفاوت در این صنعت می شناسند و حساب ویژه ای روی آن باز می کنند. کیفیت ممتاز، اطمینان، ایمنی و راحتی بیشتر از ویژگی های لوله و اتصالات سوپر پایپ به شمار می آید.

مزایای لوله پنج لایه در مقابل لوله تک لایه

لوله تک لایه یک نسل قدیمی تر از لوله های پنج لایه است و هنوز هم در برخی ساختمان ها برای انتقال آب مورد استفاده قرار می گیرد. البته به دلایل کاملا فنی و علمی، شما بهتر است که از لوله تک لایه به منظور انتقال آب بهداشتی و آشامیدنی منازل استفاده نکنید. برخی از این دلایل عبارتند از:


مزایای لوله ۵ لایه در مقایسه با لوله های مسی و لوله های سفت پلاستیکی

پیش از آنکه به طور گسترده از لوله های پنج لایه ای نظیر لوله پنج لایه ایزی پایپ، لوله پنج لایه نیو پایپ و لوله پنج لایه سوپر پایپ استفاده شود، لوله های فلزی و به ویژه لوله های مسی و آهنی بسیار برای سیستم آبرسانی منازل پر کاربرد بودند. همچنین تا چند دهه ی گذشته که استفاده از لوله ۵ لایه مرسوم نبود، لوله های پلاستیکی سخت نیز بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند و هنوز هم در برخی موارد به خصوص در لوله های فاضلابی منازل کاربرد دارند.

لوله های پلاستیکی سخت شامل لوله های PVC، UPVC، CPVC و ABS می باشند. ضریب انبساط طولی زیاد در لوله های پلاستیک سخت، حمل و نقل مشکل و سنگینی لوله های فلزی که نصب لوله ها را نیز مشکل می کرد، ایجاد جلبک در لوله ها و خوردگی آنها پس از مدتی استفاده و عواملی از این دست، از مهمترین دلایل منسوخ شدن استفاده از لوله های فلزی و کم شدن استفاده از لوله های PVC است.

برخی از لوله های پنج لایه از پلیمر متقاطع HDPE تولید می شوند. HDPE مخفف پلی اتیلن با تراک بالا می باشد که در ساخت لوله های پنج لایه بسیار موثر است. برای ساخت این لوله ها، پلیمر را به حالت مذاب در می آورند و آن را بلافاصله به داخل تیوب ها تزریق می کنند تا در آنجا خنک شده و شکل بگیرد. استفاده از پلیمر متقاطع HDPE، یکی از سه متد اصلی تولید لوله و اتصالات نیو پایپ، لوله و اتصالات ایزی پایپ، لوله و اتصالات سوپر پایپ و سایر تولیدات لوله ۵ لایه است.

لوله کشی با استفاده از لوله ۵ لایه از سال ۱۹۷۰ در اروپا آغاز شد و اکنون حدود ۵۰ سال است که ادامه دارد. با شروع استفاده از این لوله ها، استفاده از لوله های فلزی، به ویژه در رادیاتورها و سیستم گرمایش از کف منسوخ شد و جای خود را به لوله پنج لایه داد. در این میان بهترین برند لوله های پنج لایه را می توان به آلمان نسبت داد.
چند دروغ رایج در مورد لوله پنج لایه

گاهی اوقات برخی از وب سایت ها مواردی را در مورد لوله های پنج لایه مطرح می کنند که واقعیت ندارد. این دروغ ها گاها تبدیل به شایعات می شوند و حتی توسط برخی از فروشنده ها هم به آنها بال و پر داده می شود. در اینجا قصد داریم تا شما را با برخی از رایج ترین دروغ ها در مورد لوله های پنج لایه آشنا کنیم.

با توجه به آیتم هایی که در این بخش مطرح شدند، می توانید یک خرید مقرون به صرفه و هوشمندانه را داشته باشید.
کاربرد لوله ۵ لایه در سیستم گرمایش از کف

لوله های پنج لایه علاوه بر اینکه در بخش سیستم آبرسانی ساختمان ها و منازل مورد استفاده قرار می گیرند و آبی سالم را به دست مصرف کننده می رسانند، می توانند در ارتباط با بسیاری از دستگاه ها نظیر دیگ بخار، رادیاتور، پکیج و البته سیستم گرمایش از کف ساختمان ها مورد استفاده قرار بگیرند. سیستم گرمایش از کف شامل مجموعه ای از لوله های موجود در کف ساختمان شما می شود که در ارتباط با یک دیگ بخار کار می کنند. لوله پنج لایه نیو پایپ، لوله پنج لایه ایزی پایپ و لوله پنج لایه سوپر پایپ بهترین انتخاب های موجود شما هستند.

از آنجایی که پیوسته آب داغ درون این لوله ها جریان دارد، لوله های مورد استفاده باید دارای ضریب انبساط طولی بسیار کم باشد. این مورد یکی از ویژگی های اصلی لوله ۵ لایه است که پیش از این در مورد آن صحبت کردیم. نصب سیستم گرمایش از کف، هزینه ی کمتری نسبت به نصب رادیاتور برای کل خانه دارد. همچنین خانه ی شما زیباتر و لوکس تر به نظر می رسد که مسلما برای تمامی صاحب خانه ها ارزشمند است.

به علاوه سیستم گرمایش از کف نسبت به سیستم های گرمایی دیگر نظیر رادیاتور ها و… تا ۲۵ درصد کاراتر بوده و در مصرف انرژی ذخیره می کنند. این سیستم ها تمام سطح کف یک اتاق یا سالن را پوشش می دهند و با مقدار زیادی از لوله پنج لایه که از کف خانه شما عبور داده می شود، عملا کف هر اتاق را تبدیل به یک رادیاتور غول پیکر می کند. افزایش دمای یکنواخت در منزل هم از دیگر ویژگی های سیستم گرمایش از کف است.

از آنجایی که متراژ بسیار زیادی لوله در یک سیستم گرمایش از کف مورد استفاده قرار می گیرد، انتخاب بهترین برند لوله های پنج لایه باعث می شود که شما با کمترین میزان نشتی و خرابی در سیستم مواجه شوید. خرابی سیستم گرمایش از کف می تواند هزینه های بالایی را در پی داشته باشد. با انتخاب بهترین برند لوله های پنج لایه می توانید این هزینه ها را به صفر برسانید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 5 = هیچ