لوله و اتصالات

انواع لوله فاضلاب مورد استفاده در ساختمان

لوله فاضلاب یکی از اجزای جدا نشدنی و بسیار مهم در ساخت ساختمان های مختلف هستند. این لوله ها در تمام ساختمان های تجاری، مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و وظیفه آنها خروج آب های آلوده و پساب های صنعتی از این ساختمان ها می باشد.
لوله فاضلاب

لوله هایی با متریال های متفاوت در ساخت لوله اتصالات فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند و هر یک از این لوله ها می توانند در موقعیت های خاصی مورد استفاده قرار بگیرند. برخی از لوله ها برای ساختمان های مسکونی مناسب هستند و ممکن است نتوان از آنها برای خروج فاضلاب یک واحد صنعتی استفاده کرد. به همین دلیل انتخاب لوله فاضلاب مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

با توجه به کیفیت مواد و تجهیزات به کار رفته در لوله های ساختمانی، قیمت این لوله ها می تواند با هم متفاوت باشند. برند های مطرحی در ایران حضور دارند که اقدام به تولید انواع لوله و اتصالات فاضلابی می کنند.

با توجه به کیفیت مواد و تجهیزات به کار رفته در لوله های ساختمانی، قیمت این لوله ها می تواند با هم متفاوت باشند. برند های مطرحی در ایران حضور دارند که اقدام به تولید انواع لوله و اتصالات فاضلابی می کنند.

لوله هایی با متریال های متفاوت در ساخت لوله اتصالات فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند و هر یک از این لوله ها می توانند در موقعیت های خاصی مورد استفاده قرار بگیرند. برخی از لوله ها برای ساختمان های مسکونی مناسب هستند و ممکن است نتوان از آنها برای خروج فاضلاب یک واحد صنعتی استفاده کرد. به همین دلیل انتخاب لوله فاضلاب مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

لوله اتصالات فاضلاب متنوعی در بازار موجود هستند که تفاوت هایی در مواد اولیه و نحوه نصب آنها وجود دارد. برخی از پرکاربردترین لوله های فاضلابی که این روز ها در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

مسلما در هنگام خرید این لوله ها باید اطلاعات کافی در مورد آنها داشته باشید تا بتوانید لوله مورد نیاز خود را خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با پرکاربردترین لوله های فاضلاب موجود در دنیا و برترین برند های حال حاضر موجود در بازار ایران آشنا کنیم.
لوله PVC

لوله PVC یا polyvinyl chloride pipe یکی از معروف ترین لوله های فاضلابی موجود در بازار هستند که در سال ۱۹۸۰ به جمع لوله های فاضلابی اضافه شدند. این لوله ها در طی مدت زمان کوتاهی توانستند در ساختمان های تجاری و مسکونی جای خود را پیدا کنند و بسیار محبوب شوند.

پیش از اینکه این لوله ها وارد بازار شوند، اغلب از لوله های فلزی، گالوانیزه و… برای فاضلاب ها استفاده می شد که دارای نقاط ضعف فراوانی بودند. با اینکه نمی توان لوله اتصالات فاضلاب PVC را بدون عیب و نقص دانست، اما می توان گفت که این لوله ها توانسته اند بسیاری از معایب لوله های قدیمی را پوشش دهند و فروش فوق العاده ای در بازار داشته باشند.

این روز ها زمانی که بخواهند در مورد لوله های فاضلاب مورد استفاده در ساختمان ها صحبت کنند و تاریخچه آن را مورد بررسی قرار دهند، آن را به قبل سال ۱۹۸۰ بعد از این سال که لوله های PVC وارد بازار شده بودند تقسیم بندی می کنند.

این لوله ها عموما در رنگ سفید در بازار موجود هستند و سایز های متفاوتی از آنها وجود دارد. همچنین اتصالات این لوله نیز در بازار موجود است و می توان در پروژه های متنوع و در شرایط متفاوت از آنها استفاده کرد. این تنوع در نوع اتصالات و سایز لوله های پی وی سی باعث می شود برای اکثر لوله کشی ها و به خصوص لوله کشی های فاضلاب منازل از آنها استفاده شود.
لوله های فاضلابی

در حال حاضر به طور تقریبی دو سوم از فروش بازار جهانی لوله و اتصالات فاضلابی ساختمان ها مربوط به لوله PVC است. این لوله ها بدون تردید دارای خواص شیمیایی و مکانیکی قابل قبولی هستند که باعث محبوبیت آنها در میان صاحب خانه ها و پیمانکاران ساختمان ها شده است. در ادامه شما را با مهمترین مزایا و معایب این لوله فاضلاب آشنا خواهیم کرد.
مزایای لوله های PVC

لوله های PVC در پروژه های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. مسلما شرایط در تمام پروژه ها یکسان نیست، اما با این حال این لوله ها توانسته اند پاسخگوی نیاز صاحب خانه ها و پیمانکاران باشند. برخی از مهمترین مزایای این لوله ها را در ادامه بخوانید.
وزن پایین

بسیاری از افراد گمان می کنند که وزن بالای لوله می تواند باعث افزایش مقاوت آن در برابر عوامل بیرونی شود. توجه کنید که این قضیه همیشه درست نیست و بسیاری از لوله های سنگین نظیر لوله های فلزی به مرور زمان دچار خوردگی می شوند و باید آنها را تعویض کرد.

همچنین توجه داشته باشید که وزن بالای لوله ها باعث می شود که نصب آنها بسیار مشکل شود. لوله PVC این مشکل را حل کرده است و وزن کم آنها نصب را بسیار ساده تر کرده است.
انعطاف پذیری

لوله های پی وی سی انعطاف پذیر هستند و به همین دلیل است که به سادگی دچار شکستگی نمی شوند و می توانید از آنها در موقعیت های مختلف استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که این لوله ها نباید به طور مداوم در مقابل پرتو ماورا بنفش و سرمای شدید قرار بگیرند. عواملی که به آنها اشاره شد به سادگی می توانند باعث شکنندگی لوله فاضلاب پی وی سی شود.
دوام بالا

دوام لوله PVC بالا است و به همین دلیل می توان از آنها به صورت روکار و توکار در پروژه های مختلف استفاده کرد.

یکی از سوال هایی که در مورد این لوله ها همیشه مطرح می شود این است که آیا می توان به صورت زیرزمینی و توکار از این لوله ها استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت که شما می توانید با ایجاد شرایط مطلوب و زیر سازی مناسب، به صورت توکار و زیرزمینی هم از این لوله های محبوب استفاده کنید.

در مجموع طول عمر و دوام لوله های پی وی سی بسیار بالاست و اگر استاندارد های لازم جهت نصب را رعایت کرده باشید، می توانید بدون هیچ مشکلی برای سالها از این لوله ها استفاده کنید.
مقاوم در برابر اسید و باز ها

فاضلاب های ساختمانی معمولا پر از موادی هستند که درای خاصیت اسیدی و بازی هستند. بنابراین نیاز است از لوله ای استفاده کنید که به سادگی در تماس با اسید ها و باز ها دچار خوردگی نشوند.

لوله پی وی سی یک انتخاب مناسب برای جلوگیری از خوردگی است. این لوله ها در مقابل مواد شیمیایی، اسید ها و باز ها مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و به سادگی دچار خوردگی نمی شوند.
عبور آب پر فشار

لوله PVC دارای ویژگی های فیزیکی مناسبی است که می توان جهت عبور پر فشار آب و فاضلاب از آن بهره برد.

همچنین توجه د اشته باشید که می توانید برای عبور آب گرم و سرد نیز از این لوله ها استفاده کنید.
وجود اتصالات متنوع

برای نصب لوله فاضلاب در مکان های مختلف باید از انواع اتصالات استفاده کرد. خوشبختانه اتصالات متنوعی نظیر سه راهی، زانویه، سیفون و … برای این لوله ها وجود دارند و مهمین اتصالات باعث راحتی نصب می شوند.

همچنین چسب های متنوعی وجود دارند که می توان برای عدم نشت فاضلاب و نصب لوله ها از آنها استفاده کرد.
قیمت مناسب

قیمت مناسب یکی دیگر از مزایای لوله PVC می باشد. این لوله ها با تمام ویژگی های فوق العاده ای که دارند، نسبت به لوله هایی نظیر لوله های مسی، گالوانیزه و… دارای قیمت بسیار کمتری هستند.

از این رو می توان با استفاده از این لوله ها در پروژه ها، هزینه ها را کاهش داد که بسیار مهم و حائز اهمیت است.
معایب لوله های PVC

در کنار تمام مزایایی که برای این لوله ها نام برده شد، می توان به چند نمونه از معایب این لوله ها نیز اشاره کرد.
خوردگی بر اثر تماس مداوم با آب گرم

همانطور که اشاره شد شما می توانید برای عبور جریان آب و فاضلاب گرم از لوله های پی وی سی استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که این لوله ها در تماس مداوم با آب گرم دچار خوردگی می شود.
خطر خرابی در زیرزمین

شما می توانید از این لوله ها در زیرزمین استفاده کنید، اما باید حتما شرایط لازم برای نصب آنها را مهیا کرده باشید. در غیر اینصورت ممکن است لوله دچار خوردگی، خرابی و شکستگی شود.
شکنندگی در اثر تابش پرتو ماورا بنفش

لوله فاضلاب PVC نباید در مقابل پرتو ماورا بنفش قرار بگیرد. تابش مداوم این پرتو به لوله ها می تواند باعث ترد و شکننده شدن لوله ها شود و خاصیت انعطاف پذیری آنها را به سادگی از بین ببرد.

اگر کمی به مزایا و معایب این لوله ها دقت کنید، متوجه محبوبیت لوله پی وی سی در میان پیمانکاران و صاحب خانه ها خواهید شد. این لوله ها در طی سال های اخیر دچار تغیراتی شدند و مدل های جدیدی از لوله های فاضلابی را نیز این روز ها در بازار مشاهده می کنید.
لوله پلیکا

لوله های پلیکا یا لوله های UPVC یکی از پر استفاده ترین لوله های فاضلابی مورد استفاده در ایران هستند. این لوله ها را می توان ورژن به روز شده لوله PVC دانست که آن را با رنگ خاکستری در بازار مشاهده می کنید.

این لوله ها را از آنجایی با نام پلیکا می شناسند که اولین بار لوله های یو پی وی سی با این برند وارد ایران شدند. امروزه تولیدکنندگان ایرانی لوله های بسیار با کیفیتی را با بالاترین استاندارد های روز دنیا تولید می کنند. اما کماکان لوله UPVC را با نام پلیکا در ایران می شناسند.

لوله فاضلاب اینگل، لوله فاضلاب داراکار و لوله و اتصالات پارس پلاست از بهترین برند های لوله های پلیکا در ایران هستند و در ساختمان های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند.
sewer pipe

لوله های پلیکا دارای شباهت های بسیاری با لوله های PVC هستند و تنها در یک مورد دارای تفاوت اساسی می باشند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

لوله فاضلاب PVC حاوی BPA و فتالات می باشد که دو عامل پلاستیکی به شمار می آیند و باعث می شوند این لوله انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. حرف U در UPVC مخفف کلمه ی unplasticized است و به این موضوع اشاره می کند که لوله پلیکا فاضلاب فاقد مواد اضافی پلاستیکی است.

همین موضوع سبب شده است که لوله های پلیکا را در کشور های مختلف جهان با نام پلاستیک سفت نیز بشناسند. امروزه علاوه بر کشور ایالات متحد آمریکا که به طور گسترده از لوله فاضلاب PVC استفاده می کند، اکثر کشور های دنیا از جمله ایران از لوله های UPVC یا پلیکا بهره می برند.

لوله اتصالات فاضلاب پلیکا برای استفاده در پروژه های متنوعی برای سیستم فاضلابی بسیار کارایی دارد. مقاومت بالای این محصول در برابر حرارت و مواد شیمیایی، از لحاظ کیفی آن را برای استفاده به عنوان لوله فاضلابی ایده آل کرده است.

تنها یک مسئله وجود داردکه می تواند باعث شود افراد این لوله ها را انتخاب نکنند و تمایل به استفاده از لوله PVC داشته باشند. قیمت بالاتر لوله پلیکا نسبت به لوله های PVC باعث شده تا در ساختمان ها و سیستم های فاضلاب خانگی مورد استفاده قرار بگیرد.

لوله فاضلاب پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن سال هاست که به عنوان یک لوله بسیار با کیفیت در سیستم فاضلاب ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. اما توجه داشته باشید که به علت ویژگی هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، بیشتر در سیستم فاضلاب شهری از این لوله ها استفاده می شود.

این روز ها با وجود لوله هایی نظیر لوله PVC و لوله پلیکا کمتر از لوله های پلی اتیلن در ساختمان ها استفاده می شود، اما هنوز هم در بعضی موارد از این لوله ها استفاده می شود و به کار گیری آنها در ساختمان ها منسوخ نشده است.

پلی اتیلن بسیار مقاوم، محکم و دارای طول عمر بالایی است و قطعا لوله هایی که از این ماده ساخته می شوند هم دارای این ویژگی ها هستند. طول عمر این لوله ها بسیار بالا است و در عین حال به برخی آیتم ها بستگی دارد. نصب درست و استاندارد و آماده کردن بستر مناسب برای نصب این لوله ها عواملی هستند که باعث می شود لوله فاضلاب پلی اتیلن بتواند ۵۰ تا ۱۰۰ سال عمر مفید داشته باشد.

به علاوه لوله پلی اتیلن یکی از انواع لوله فاضلابی است که دارای وزن نسبتا سبک و قیمت مناسب است. بنابراین استفاده از آنها در برخی از پروژه های ساختمانی، دور از ذهن نیست.

اتصالات لوله فاضلاب از اهمیت بالایی برخوردار هستند. لوله ها در کنار یکدیگر معنا پیدا می کنند و می توانند یک سیستم جامع فاضلابی را تشکیل دهند. یکی از نقاط قوت لوله های پلی اتیلن این است که به اتصالات بسیار کمی نیاز دارد.

شما می توانید به صورت حرارتی لوله های پلی اتیلن را به یکدیگر متصل کنید و از اتصالاتی نظیر زانو، سه راه و … استفاده نکنید. همین امر سبب شده تا در بسیاری از مکان ها بتوان از این نوع لوله فاضلاب بهره برد.

با اعمال حرارت مشخص می توانید دو لوله فاضلاب پلی اتیلن را به یکدیگر متصل کنید و مطمئن باشید که هیچ گونه نشتی در آنها به وجود نخواهد آمد.

از لوله پلی اتیلن در حال حاضر بیشتر برای راه اندازی سیستم فاضلاب شهری استفاده می شود و به علت قیمت بالا کمتر از آنها به عنوان لوله فاضلاب ساختمان استفاده می شود.

اگر در ساختمان های تجاری و مسکونی به دنبال نصب آسانتر باشید، می توانید از لوله پوشفیت و لوله پوشفیت سایلنت استفاده کنید. در ادامه با این لوله ها و مزایای استفاده از آنها نیز آشنا خواهید شد.
لوله فاضلاب پوشفیت

پوشفیت نسل جدیدی از لوله های فاضلابی است که توانسته نصب و راه اندازی سیستم های فاضلابی را بسیار ساده تر از گذشته کند. لوله فاضلاب پوشفیت یکی از جدیدترین محصولات مورد استفاده در لوله کشی قسمت های مختلف ساختمان می باشد و به خاطر مزایای بسیاری که دارد، توسط بسیاری از ساختمان ساز ها و صاحبین منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه نصب این لوله ها بسیار ساده تر از لوله های معمولی است و از این رو می تواند سرعت نصب را بسیار افزایش دهد. همچنین افرادی که اطلاعات کمی در مورد نصب و راه اندازی سیستم های فاضلابی دارند، می توانند با رعایت یک سری اصول ساده اقدام به نصب این لوله ها کنند.

شما برای نصب این لوله های فاضلابی نیاز به هیچ نوع ابزار و تجهیزات خاصی ندارید. تنها با استفاده از برخی تجهیزات ساده نظیر دستگاه برش می توانید نصب این لوله ها را انجام دهید.

با خرید لوله فاضلاب پوشفیت و استفاده از آنها در سیستم فاضلاب منزل یا محل کار خود، نیاز به استفاده از هیچ نوع چسب برای درزگیری لوله ها نخواهید داشت و واشر و ارینگ موجود در بست خودکار لوله های پوشفیت به خوبی جلوی نشت آب را خواهد گرفت.

در یک سوی لوله فاضلاب پوشفیت یک سوکت یک طرفه وجود دارد که لوله دوم درون آن قرار می گیرد. این سوکت ها به خوبی جلوی نشت آب را می گیرند و شما را از هر گونه سه راهی، زانو و… بی نیاز خواهد کرد.
انواع لوله فاضلاب پوشفیت

لوله های پوشفیت مانند بسیاری از لوله های فاضلابی موجود در بازار در دو مدل لوله های ساده و لوله های سایلنت یا بی صدا موجود هستند.

معمولا لوله پوشفیت فاضلابی از جنس لوله های نسل جدید است که با نام پلی پروپیلن آن را می شناسند. لوله هایی که از این ماده اولیه ساخته می شوند از استحکام بالایی نیز برخوردار هستند

همانطور که از نام این لوله ها هم پیداست، به گونه ای آنها را طراحی کرده اند که می توانند صدای آب و فاضلاب عبوری از درون لوله های سیستم فاضلاب ساختمان ها را تا حد بسیار بالایی کاهش دهند.

در ساختمان هایی که برخی از لوله ها به صورت روکار نصب شده اند، معمولا این مشکل وجود دارد که صدای فاضلاب عبوری از درون لوله ها می تواند باعث آزار ساکنین شود. به همین دلیل پس از ورود لوله های سایلنت به بازار، این لوله فاضلابی توانست توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.
لوله فاضلابی

فرض کنید در پایان یک روز کاری می خواهید به رخت خواب بروید و یک خواب راحت و آرام را تجربه کنید. حال فکر کنید که صدای عبور فاضلاب خواب شما را به هم بریزد و باعث آزار و اذیت شما شود. مسلما هیچ کس علاقه ندارد سکوت شب را با صدای عبور جریان آب و فاضلاب از درون لوله های فاضلابی درون منزل عوض کند.

لوله فاضلاب پوشفیت سایلنت می تواند بین ۶ تا ۱۷ دسی بل صدای حاصل از عبور جریان آب و فاضلاب از درون لوله ها را کاهش دهد. وجود یک لایه کامپوند در لوله های سایلنت فاضلابی و همچنین وجود دو لایه ای که زیر آن قرار دارند، به کاهش صدا کمک فراوانی می کند. به دلیل وجود این سه لایه، عموما به لوله پوشفیت سایلنت، لوله ی سه لایه هم گفته می شود.

لوله های فاضلابی ساده نیز تمام ویژگی های لوله های عادی را دارند به جز اینکه این لوله های ساده قادر نیستند تا صدای آب عبوری از درون لوله ها را کاهش دهند. بنابراین زمانی که قرار است در منزل خود از این لوله ها استفاده کنید باید از صداگیر های مخصوص لوله که در بازار موجود هستند بهره ببرید.

صداگیر لوله فاضلاب یک لایه است که به دور لوله پیچیده می شود و صدای حاصل از عبور جریان آب از درون لوله ها را کاهش می دهد. البته قدرت این صداگیر ها از لوله های پوشفیت بی صدا کمتر است اما باز هم می تواند صدای جریان آب را کاهش دهد.

توجه داشته باشید که برند های مختلفی اقدام به تولید لوله های پوشفیت فاضلابی می کنند. هر کدام از این برند ها از تجهیزات، مواد و نیروی انسانی متفاوتی در تولید لوله ها بهره می برند که بر روی کیفیت محصول نهایی آنها تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین انتخاب برند مناسب یکی از مهمترین وظایفی است که شما باید آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.
مزایای لوله فاضلاب پوشفیت

در این قسمت قصد داریم تا شما را با برخی از مهمترین مزایای لوله های پوشفیت آشنا کنیم. همانطور که می دانید در این لوله ها خبری از اتصالات لوله فاضلاب نیست و هر آنچه که برای اتصال این لوله ها به هم نیاز است، به طور خودکار بر روی لوله قرار داده شده است.
سرعت نصب

سرعت لوله کشی ساختمان ها در پروژه های کوچک و بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار هستند. سرعت بالای نصب لوله های فاضلابی پوشفیت می تواند زمان اتمام کار پروژه را پایین بیاورد و همچنین هزینه ها را کاهش دهد.

همچنین در بعضی از مواقع باید به صورت فوری و اضطراری لوله کشی فاضلاب ساختمان ها انجام شود. در این مواقع نیز این لوله ها که به سادگی به یکدیگر متصل می شوند، می توانند کمک بزرگی برای شما باشند.
کاهش خطر نشت آب

اکثر نشتی ها در لوله هایی که مسئول عبور جریان آب هستند از محل اتصالات لوله فاضلاب به وجود می آید. زانو، سه راهی و سایر اتصالاتی که برای پیوند دو لوله مورد استفاده قرار می دهید، با لوله اصلی به صورت یکپارچه نیستند و به مرور زمان و به دلایل مختلفی می توانند شرایط نشت آب را به وجود بیاورند.

خوشبختانه در لوله های پوشفیت از هیچ نوع اتصالات و چسب های خارجی استفاده نمی شود و به همین دلیل احتمال نشتی به حداقل و گاها به صفر می رسد.
نیازی به خشک بودن لوله نیست

اگر قصد داشته باشید که در سیستم فاضلاب منزل یا محل کار خود از لوله پلیکا، لوله PVC و… استفاده کنید، باید لوله اتصالات فاضلاب کاملا خشک باشند تا اتصال به درستی صورت گیرد.

در نصب لوله های پوشفیت می توانید از لوله ها حتی در حالی که خیس هستند استفاده کنید و مطمئن باشید که اتصال به درستی صورت می گیرد.

پس از نصب لوله پلیکا فاضلاب، PVC یا… حتما باید عملیات درزگیری با انواع چسب های مناسب این کار انجام شود. قطعا شما برای استفاده از چسب بر روی لوله، نیاز دارید که لوله کاملا خشک باشد.
مواد اولیه متفاوت

لوله های پوشفیت می توانند به دستگاه های مختلفی وصل شوند و همچنین علاوه بر سیستم فاضلاب ساختمان ها در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار گیرند. از این رو تولیدکنندگان حرفه ای لوله های پوشفیت را از مواد اولیه متفاوتی تولید می کنند.

از این رو شما می توانید برای رنج وسیعی از مکان ها و موقعیت ها از این نوع لوله فاضلاب بهره ببرید.
تنوع در سایز

برای اینکه بتوان از این لوله ها در شرایط مختلف استفاده کرد، نیاز است تا سایز های گوناگونی از آنها موجود باشد. خوشبختانه تولیدکنندگان این تنوع در سایز را مورد توجه قرار داده اند و شاهد سایز های مختلف این لوله ها در بازار هستیم.
مقاومت نسبت به ضربه و تنش

اکثر لوله هایی که توسط برند های معتبر به بازار عرضه می شوند دارای کیفیت بالایی هستند و نسبت به ضربه و تنش مقاوم هستند. با مشاهده ظاهر این لوله ها ممکن است فکر کنید که مقاومت کمی در مقابل ضربه دارند و به سادگی آسیب می بینند. اما واقعیت این است که پوشفیت ها را بسیار مستحکم و با دوام تولید می کنند.
استفاده در کنار سایر لوله ها

شما می توانید از لوله فاضلاب پوشفیت در کنار سایر لوله های فاضلابی استفاده کنید. یعنی اگر سیستم فاضلاب ساختمان شما از جنس PVC ساده است و قصد دارید قسمتی از لوله ها را به دلیل خرابی تغییر دهید، می توانید از لوله پوشفیت در کنار لوله PVC استفاده کنید.
مقاومت بالا در مقابل مواد شیمیایی و اسید ها

تنها لوله هایی که از مقاوت بالا در مقابل مواد اسیدی و شیمیایی برخوردار باشند را می توان به عنوان لوله های فاضلابی مورد استفاده قرار داد. در فاضلاب های ساختمان های مسکونی و تجاری میزان زیادی از مواد اسیدی وجود دارند و ممکن است گاها این لوله ها با مواد شیمیایی نیز برخورد داشته باشند.

لوله پوشفیت از مقاومت خوبی در مقابل اسیدها، باز ها و مواد شیمیایی برخوردار است و به سختی دچار خوردگی می شود.
خرید لوله فاضلاب

برای خرید لوله های فاضلابی می توانید به فروشگاه های عرضه کننده لوله و اتصالات ساختمانی مراجعه کنید و یا اینکه از فروشگاه های اینترنتی اقدام به خرید محصولات مورد نظر خود کنید.

به طور قطع خرید از فروشگاه های اینترنتی برای شما ساده تر خواهد بود و شما می توانید در خانه خود بنشینید و به سادگی تمام لوله های موجود در بازار را مشاهده کنید.

مسلما زمانی که قصد خرید لوله اتصالات فاضلابی را دارید، قیمت از آیتم های مهمی است که باید مد نظر داشته باشید. هر چند که بهتر است هرگز کیفیت را فدای قیمت محصولات نکنید، اما در بعضی از مواقع کیفیت لوله های فاضلابی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. در چنین شرایطی نیاز است تا شما اطلاعات دقیقی از قیمت محصولات داشته باشید تا خرید شما اقتصادی و به صرفه باشد.

همواره می توانید با مراجعه به وب سایت دکتر تامین از محصولات متنوع این فروشگاه اینترنتی بازدید کنید و محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

برند های متعددی از لوله اتصالات فاضلاب در بازار موجود هستند و هرکدام از آنها دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند. لوله فاضلاب اینگل، لوله فاضلاب داراکار و لوله های فاضلابی پارس طنده رود پلاست برخی از با کیفیت ترین برند های موجود در بازار هستند که می توانید از آنها با خیالی آسوده در سیستم لوله کشی فاضلاب منزل خود بهره ببرید.

همانطور که اشاره شد، می توانید ویژگی های تمام محصولات این برند های معتبر و با کیفیت را در فروشگاه اینترنتی دکتر تامین مشاهده کنید. بعلاوه اینکه لیست قیمت لوله اینگل، لیست قیمت لوله فاضلاب داراکار و همچنین لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست همواره در وب سایت دکتر تامین موجود است و می توانید از آنها بهره ببرید.

با مراجعه به وب سایت دکتر تامین می توانید به سادگی محصولات را از لحاظ کیفیت و قیمت با هم مقایسه کنید و در نهایت یک خرید عالی را انجام دهید.

برای مثال ممکن است با مقایسه لیست قیمت پارس زنده رود پلاست با قیمت لوله پلیکا اینگل متوجه شوید که قیمت لوله اینگل کمی بیشتر است. حال اگر کیفیت این دو محصول به یکدیگر نزدیک باشند، به طور قطع اولویت شما خرید لوله ای با قیمت پایینتر است.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو − 1 =